爆風車ブログ

このブログでは英語を中心に音楽、旅行、旅、日常を書いていきます。このブログが誰かの助けになればいいなと思います。

When We Die Bowling For Soup 和訳

初めまして爆風車です

 

俺はすごい好きこの曲。

BowlingForSoupの中でも数少ないシリアスな曲。

PV的に仲良くなかった親父と、大人になって仲良くなってく様な曲に感じました。

 

「we won't get it back when we die」

 

の "it" って何だろうって考えてて、自分の気持ちとかやりたい事とかを言い放った時の言葉の事を言ってるんじゃないかなみたいに思って訳しました。

 

「Well, I know that it's early...」

 

のearlyってなんか感情が一周回って悟ってからのまだ伝えるには早いけど分かったんだ見たいに感じました。

俺は本当にいい曲だと思う。

マジで日本にライブしに来てほしい。

 

      www.youtube.com

 

Well, I know that it's early and it's too hard to think
なんか、まだ早すぎて考えることが難しい事は分かるよ

And the broken empty bottle's a reminder in the sink
 空っぽの割れた酒瓶が思い出させてくれるんだ

But I thought that I should tell you, if it's not too late to say
 ただちゃんと伝えた方がいいと思う、もし手遅れじゃなければ

I can put back all the pieces, they just might not fit the same
 俺は全部やり直せるし、違った結果になるはずなんだ

Cause nothing's worth losing
 だって失っていい事なんて何もないし

Especially the chance to make it right
 分かってもらう事だってできるんだから

And I know that we're gonna be fine
 俺たちはまたやり直せるから

And the tattooed mistakes are gonna fade over time
 あのダサいタトゥーは時間がたてば消えるから

As long as we live, time passes by
 俺たちが生活していく中で、時間は過ぎていくけど

And we won't get it back when we die
 あの時言った事は死んでも諦めないよ

Well, I know it's been years now and I don't look the same
 なんかさ、もう数年たったし俺も変わったんだ

And the hopes and dreams you had for me you thought went down the drain
 俺のために思ってた期待とか夢はもう消えてった

And the room feels so empty where my pictures used to be
 俺の写真が飾られてた場所はもう何もなくて

And I can't say that I blame you but you can't blame me
 お互い責めることができないよね

Cause nothing's worth losing
 失っていい事なんて何もないし

Especially the chance to make it right
 分かってもらう事だってできるんだから

And I know that we're gonna be fine
 俺たちはまたやり直せるから

And the tattooed mistakes are gonna fade over time
 あのダサいタトゥーは時間がたてば消えてくけど

As long as we live, time passes by
 俺たちが生活していく中で、過ぎていく時間と共に

And we won't get it back when we die
 あの時言った事は死んでも諦めないよ

Come over, come over
 こっちへ来てよ

Cause I gotta know if I am doing this all on my own
 俺だけ歩み寄ろうとしてるのか知りたいんだ

Come over, come over
 こっちへ来てよ

How can I show you if you're not here?
 あなたがいなかったら気持ちを伝えられないから

And I know that we're gonna be fine
 俺たちはまたやり直せるから

And the tattooed mistakes are gonna fade over time
 あのダサいタトゥーは時間と共に消えてくけど

As long as we live, time passes by
 俺たちが生活していく中で、過ぎていく時間と共に

And we won't get it back when we die
 あの時言った事は死んでも諦めないよ

And I know that we're gonna be fine
 俺たちはまた仲良くなれるから

(And I know that we're gonna be fine)
 俺たちはまたやりなせるから

And the tattooed mistakes are gonna fade over time
 あの場違いなタトゥーは時間がたてば消えてくけど

As long as we live, time passes by
 俺たちが生きていく限り、時間が過ぎていって

And we won't get it back when we die
 あの時言った事はいつか分かってくれると信じてる

Come over, come over, whoa-oh
 こっちへ来てよ、

Come over, come over, whoa-oh
Come over, come over...
(I gotta know)
And we won't get it back when we die

Well, I know that it's early...
 ただ、まだ早いから…